افزایش طول عمر نگهداری تابلو فرش ماشینی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزایش طول عمر نگهداری تابلو فرش ماشینی
نوشته شده در دو شنبه 9 فروردين 1400
بازدید : 66
نویسنده : میترا

افزایش طول عمر نگهداری تابلو فرش ماشینی

 

افزایش طول عمر نگهداری تابلو فرش ماشینی مانند: سایر لوازم دکوری دیگر نیاز به یکسری اصول و نکات نگهداری دارد. مخصوصا اگر آن تابلو فرش هدیه ای از طرف عزیزانمان باشد یا تصویری از یک خاطره، که بخواهیم به نحوه احسن از آن نگهداری کنیم.

تابلو فرش ماشینی مانند فرش نیست که کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرد تا بخواهیم آن را شست و شو دهیم. اما همواره باید نکاتی را رعایت کنیم تا سبب افزایش طول عمر تابلو فرش شود. تابلو فرش ها همواره باید از خطر آلودگی و پوسیدگی در امان باشند چون علاوه بر اینکه از طول عمر آن ها کم می شود هزینه ی ترمیم مجدد آن ها نیز بسیار زیاد است و این پدیده در تابلو فرش های دستباف بیشتر دیده می شود چون دارای قیمت بالاتری نسبت به فرش ماشینی می باشد. بنابراین می بایستی عواملی که موجب پوسیدگی و پارگی تابلو فرش می شود را شناسایی کنیم.

نور مستقیم خورشید باعث کاهش طول عمر الیاف تابلو فرش می شود، اما در تابلو فرش های ماشینی که با الیاف هیت ست شده بافته می شود کمتر اتفاق می افتد. لازم به ذکر می باشد که الیاف هیت ست به الیافی گفته می شود که در مرحله ی ریسندگی به آن ها گرما و حرارت داده می شود و باعث می شود که در برابر گرما مقاومت بیشتری داشته باشد. علاوه بر مقاوم بودن الیافی که در مرحله ی رنگرزی در دستگاه هیت ست قرار می گیرند پرزدهی ندارند.

بنابراین تابلو فرش هایی که با الیاف هیت ست بافته می شوند مقاوم تر هستند و از نظر ظاهری جلوه ی بیشتری دارند. رطوبت نیز باعث پوسیدگی و کاهش طول عمر تابلو فرش می شود بنابراین نصب تابلو فرش در فضاهایی که رطوبت بالایی دارد مثل روبروی باد کولرهای آبی که ممکن است علاوه بر رطوبت گرد و غبار را انتقال دهد توصیه نمی شود.

برای تمیز کردن تابلو فرش از دستمال های مرطوب استفاده نکنید. بهتر است از برس نرم جارو برقی برای گردگیری آن استفاده شود. حتی المقدور از شست و شوی تابلو فرش جلوگیری کنید و یا به قالی شویی های معتبر واگذار کنید.

منبع: تابلو فرش ماشینی دیجی دکوری

https://digidecori.com/shop/pictorial-carpet/



:: برچسب‌ها: مراقبت از تابلو فرش , خرید تابلو فرش , شستشوی تابلو فرش ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: